יום ראשון, 28 ביולי 2013

טארט פירות בקרם וניל צרפתי (או: איך מכינים עוגה מרשימה במינימום מאמץ?)

האהבה הגדולה שלי באמת היא אפייה, עוגות, עוגיות, טארטים, בצקי שמרים, בצקים פריכים, מליות של קרם פטיסייר, שוקולד בלגי וחלבה איכותית, מצופים בשקדים, פסטוקים או פרג טחון טרי וריחני.
כן, על כל אלה אני עוד אפטפט בהזדמנויות אחרות (ואפילו אציע לכם קיצורי דרך משמעותיים לעוגות ועוגיות ברמה של קונדיטוריה בהרבה פחות עבודה) אבל היום אני רוצה לפטפט על משהו אחר.

כשמתחיל הקיץ והחום הכבד כבר מורגש כאן בארצנו הקטנטונת אנחנו חושבים מבוקר עד לילה על משהו קריר כזה שיצנן לנו את השעות החמות, החל מקפה קר, לגלידה והשמיים הם כבר לא גבול - רק סתם עוד מטרה - לעבור את הימים האלה במינימום סבל.
בכל הקונדיטוריות צצות עוגות טארט מלאות בקרם חלקלק ולבן ומעליהם פירות טריים נוצצים בטריותם, שילוב מנצח של קרם קריר ופירות קיץ יפיפיים. חיפשתי מתכון קליל שיתאים לימי הקיץ העייפים (כזה שלא צריכים יד מקצועית, לא צריכים צנתרים, מזלפים או קורסים בני שעות שמסבירים איך לאחוז אותם בכלל).

אחרי חיפושים וניסויים שונים ומשונים הגעתי למתכון הנפלא הזה, הבצק, אינו בצק פריך (כמו ברוב המתכונים) אלא אני משתמשת בבצק ברטון - זהו בצק צרפתי שבין בצק פריך לעוגת ספוג, כלומר בצק ספוג פריך, בצק עם נוכחות וטעם משל עצמו ואני מוצאת אותו אפילו כקל יותר לעבודה מבצק פריך שהכללים בו מאוד ברורים ויכול להפוך לאבן תוך רגעים.

טארט פירות בקרם וניל צרפתי 
לתבנית עגולה (של פאי או רגילה - קוטר 26)

לבצק הברטון 
כוס קמח רגיל
100 גרם חמאה
1 שקית אבקת אפייה
רבע כוס אבקת סוכר
רבע כפית מלח
2 חלמונים מביצה L
כפית תמצית וניל / אמרטו/ כל ליקר אהוב עליכם

לקרם הוניל 
250 מ"ל שמנת מתוקה
1 חבילה אינסטנט פודינג וניל צרפתי (קיים בכל הרשתות)
חצי כוס חלב
4 כפות סוכר רגיל
1 כפית תמצית וניל/ מקל וניל (הגרגירים)

לציפוי
קופסת שימורים של פירות/פרי אהוב - אני בחרתי אפרסקים
אופציה - 3 כפות ריבת משמש מחוממת עם כף מים (למראה מבריק)


אופן ההכנה
שמים בעבד מזון / מיקסר עם וו לישה את החמאה, הביצים, הסוכר, המלח ותמצית הוניל עד לתערובת תפוחה ובהירה, מומסיפים את הקמח ואבקת האפייה עד לאיחוד (עניין של פחות מדקה) ומוציאים לניילון נצמד - לפחות 40-50 דקות למקרר.

מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים על משטח עבודה מקומח, מעבירים לתבנית ומצפים את התחתית וכמה ס"מ של הדפנות. (מי שלא כל כך מיומן בעבודה עם בצק יכול בהחלט ללוש את הבצק מעט ולמעוך אותו ולעשות את פעולת ה'רידוד' בתוך התבנית עצמה. זה לא יוצר פחות טוב. מניסיון שלפני כמה שנים. מנקבים עם מזלג את התחתית ומכניסים למקפיא לכ- 30 דקות.

מחממים תנור ל- 160-170 מעלות.

מוציאים את התבנית מהמקפיא מניחים על גביה נייר אפייה וקיטניות שיהוו משקולת (האמת? נשמע מפחיד, אבל ממש לא, אין ממה לחשוש) מכניסים לכעשרים - עשרים וחמש דקות ומוציאים מהתנור. מצננים מעט ורק לאחר מכן מסירים את נייר האפייה.

בינתיים מכנים את הקרם - מכניסים את המרכיבים יחד לקערת המיקסר ומקציפים עד לקבלת תערובת יציבה (כ -2 דקות).
לאחר צינון של הקלתית מעבירים את הקרם ופורסים את הפירות (אני פרסתי דק, אבל לכו עם הדמיון). אם לא מגישים מידי ניתן להוסיפם בשלב מאוחר יותר. ואם ממש מתחשק לכם להרגיש קונדיטורים אז מרחו נפאז' ביתי מריבה ומים חמים וזה יעשה לוק משגע. אגב, אני לא השתמשתי בזה.

תנו לטארט כשעה להתייצב עם המרכיבים במקרר ואח"כ פרסו לכל אהוביכם - הם יודו לכם ולא יפסיקו לשאול - מאיפה הבאתם אותה??? ולא, גם לא כל כך ישאר ממנה...

וככה היא נראית דקה לפני שהיא נפרסה:




ועד שאפטפט בפעם הבאה - בתאבון וקיץ קריר אהובים שלי
הפטפטנית שלכם, עדי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה